
כנסים בינלאומיים
כנסים בינלאומיים שמדרשת אדם קיימה בין השנים 1993-2001:
ביוני 1993 ערכה המדרשה לראשונה כינוס בינלאומי שכותרתו "חינוך לדמוקרטיה בחברות רב-תרבותיות". מטרת הכינוס הייתה לעמוד על המשמעויות, התפקידים והדרכים של החינוך לדמוקרטיה בחברה רב-תרבותית. דיוני הכינוס התמקדו בבעיות הכרוכות בשאיפה להקנות ערכים דמוקרטיים לאזרחים גם בחברות בהן חיים זה לצד זה בני תרבויות שונות, בקשיים בחינוך לדמוקרטיה הקשורים בהוראה ובלימוד ובמכשולים החברתיים, הפוליטיים והכלכליים הקיימים בתחום זה. לכינוס, שהתקיים בירושלים, הגיעו כ-500 משתתפים מ-41 מדינות ובהם ראשי מדינות, נשיא המדינה, מנהיגים ואישי ציבור, תאורטיקנים ומעצבי מדיניות חינוכית. (לסרוק את העיתון של הכנס).
מדרשת אדם קיימה מאז 1995 ועד 2001 חמישה כנסים בינלאומיים בירושלים, כמפורט להלן. בכנסים נטלו חלק נציגי ארגונים חינוכיים, אנשי אקדמיה, חוקרים, מנהיגים ואישי ציבור, תאורטיקנים ומעצבי מדיניות חינוכית ממדינות אגן הים התיכון – ירדן, מצרים, אלבניה, טורקיה, קפריסין, מרוקו, יוון והרשות הפלסטינית. משתתפים נוספים הגיעו מגרמניה, דרום-אפריקה, קמרון, הפיליפינים, ארצות-הברית, אירלנד וסלובקיה.
פתרון סכסוכים וחינוך לדמוקרטיה, נובמבר 1995.
הכינוס עסק בשאלה האם המנגנונים הדמוקרטיים, המתקיימים במדינות דמוקרטיות, מבטיחים כראוי שחילוקי הדעות והסכסוכים בין האוכלוסיות השונות המרכיבות אותן ייפתרו על בסיס העקרונות של אי-אלימות ושל כיבוד זכויות כל האזרחים באותן המדינות. בכנס נבחנו השיטות הרווחות בעולם לפתרון סכסוכים ומידת תרומתן לחיזוק הדמוקרטיה ולשמירה על זכויות אדם. (לסרוק את העיתון של הכנס).
חינוך לזכויות אדם בגיל הצעיר, נובמבר 1996
הכינוס עסק בשאלות: באיזה גיל ראוי וצריך להתחיל בחינוך לזכויות אדם ובאיזה גיל יכולים ילדים להיות מודעים לזכויות אלו? כיצד המחנך צריך לתרגם רעיונות מופשטים אלו של שוויון, זכויות וקבלת השונה לעולם המושגים של הילד, בהתחשב במאפיינים הנובעים משלבי התפתחותם הקוגניטיביים, הרגשיים והחברתיים. (לסרוק את העיתון של הכנס).
סמינר לימודי שלום, מרץ 1999
משרד החוץ הישראלי העניק את חסותו לסמינר שהתקיים לקבוצת משתלמים מירדן שכללה אנשי אקדמיה, ממשל, אנשי חינוך ונציגי ארגונים חוץ-ממשלתיים. הסמינר עסק בלימוד שיטות לפתרון סכסוכים ובהיכרות עם החברה הישראלית באמצעות סדנאות, הרצאות וסיורים. להוסיף תמונות
לימודי שלום, יוני 1999
מטרת הכנס הייתה לבנות רשת שתאגד ארגונים חוץ-ממשלתיים ((N.G.O מאגן הים התיכון ומאפריקה אשר עוסקים בנושאי החינוך לשלום ולזכויות אדם. הדיונים עסקו בדרכים אפשריות לחילופי מידע בין ארגונים מארצות מתפתחות לארגונים מארצות מפותחות, בשיתוף הדדי של ידע וניסיון מקצועי ובלימוד ופיתוח של שיטות ותכניות חדשות.
דת ולימודי שלום, מאי 2000
הכנס נועד לבחון את היחס לשלום של כל אחת משלושת הדתות – יהדות, נצרות ואסלאם, מההיבטים הבאים: יחסן לקונפליקטים האזורייים והלאומיים, לדמוקרטיה, לחברה האזרחית ולזכויות אדם. כן נבדק האם קיים מכנה משותף או מנוגד בין הדתות בתפיסתן את השלום.
היחס לעבר בפתרון סכסוכים, נובמבר 2001
נושא הכינוס הוא מהסוגיות הקשות ביותר להתמודדות בסכסוך הישראלי-פלסטיני. העבר המשותף של הצדדים מובן ומתפרש בדרכים שונות וממנו נגזר גם היחס לעתיד. עבר רווי אלימות זה מחייב תהליך השלמה הכרוך בהכרה בעוולות שנעשו כמו גם יכולת לסלוח ולהתמודד עם אשמה אישית וקולקטיבית. תהליך הפתרון תובע שינוי פרספקטיבות ובדיקה של הנחות יסוד היסטוריות וקיומיות מהן קשה מאוד להיפרד.